Sunday, May 26, 2013

buntu

beberapa hari ney..jiwa aku kosong.kosong sekosong-kosongnya.
aku seperti tidak mampu berfikir dengan baik bila orang persoalkan tentang perasaan kepada diri aku.
aku tak tau kenapa aku rasa macam ney..
mungkinkah kerana aku penat memikirkan benda ney..?
atau mungkin aku terlalu kecewa?
atau mungkin juga kerana aku trauma?
ntah.


lebih kurang 3 minggu lalu.
kenalan aku mase sek men muncul balik.
aku yang mulakan dulu.aku pegi 'tertegur' die dekat fb.
dan sejak tu die mula berhubung dengan aku.
niat aku malam tu.saja jer nak tanya kaba..xsangka melarat sampai ke ari ney.

seperti yang aku sudah jangkakan.
die akan buka balik kisah kami yang kubiarkan separuh jalan dulu.
kisah kami yang aku sendiri taw pernah pikir akan kesudahannya.
mamat ney dua tahun muda dari aku..org utara.
xpenah jumpa..hanya kenal dari laman media.
orgnya okeyla.baik.tapi xtaw kenapa aku xleh nak rasa ape2..
dulu pon..aku hanya mampu bertahan bape blan ntah..pastu aku surrender..sumpah..meniaya org..atau menipu perasaan org bukan kerja aku..walaupun aku ramai kawan lelaki.aku xpenah amik kesempatan pada diri d'orunk..aku bukan jenis macam tu.aku jenis ske berkawan.pada aku berkawan dengan lain jantina ney best..kiter boleh kongsi macam2 pendapat.senang pon senang.bukan aku nak kata perempuan susah.aku ramai je kawan perempuan.cuma keselesaan tu lebih okey.

erm..berbalik pada kisah mamat ney..
erm..keadaan aku sekarang boleh dikatakan seperti kusut.
kusut memikirkan apa yang bakal berlaku kali ney..

selepas beberapa hari berhubung semula dengan aku..
mamat ney mula kata die rindukan aku.erk.
then die kata die ada buat solat istiharah dan nampak bayangan aku..
katanya sebelum ney xnampak ape2..
dan sejak itu jugalah die mula amik serius segala benda.
sedangkan aku yang berada dalam keadaan tak bersedia ney.terkedu.tak tahu nak buat ape.
aku hanya tahu reply sms die.yer la org dah tanya.aku reply la.org kol.aku jawab.seingat aku aku xpenah kol die sejak kami berhubung.
miskol penah la.

mamat ney kata..xsalah kami mencuba.katanya ada jodoh,kami akan bersama.cara die macam yakin.ble aku tanya serius ke x.die kiter cuba jer la..aku dah rasa lega.katanya lagi kiter jangan berharap sangat.tapi aku tengokkan cara die macam mengharap je.aku xtext die bising.xkan xsms satu dua hari pon xboleh.hurm..

kalau korang baca cara aku cerita macam aku memilih.bukan.bukan sebenarnya.situasi aku sekarang lebih kepada rasa serba salah.rasa blur.aku xdapat rasa sayang atau rindu yang die katakan.walau sedikit.xada.bukan aku xcuba.aku dah cuba.tak ada.erm..

aku dah cuba untuk berterus terang pada die.
tapi seakan buat tak tahu je.
aku xnak disalah ertikan..aku xda niat nak kecewakan die.cuma...
aku belum dapat rasa ape2..mungkin benar..
kekosongan yang aku rasa pada hari ini disebabkan kekecewaan aku pada masa lalu..sehinggakan aku takut untuk membuka pintu hati aku..
kerana setiap kali pintu hatiku terbuka..pastinya aku akan kecewa..
aku buntu..
buntu..

 

 

No comments:

Post a Comment