Thursday, December 13, 2012

Ooo Sahabatku:: edisi alam maya



Assalamualaikum!

Untuk entry kali ney aku rasa nak update sket pasal teman karib aku di alam maya=)
Aku ada ramai sangat kenalan di maya dan kebanyakan mereka menjadi teman rapat aku atau kata lainnya sahabat karib!Bukan teman biasa tetapi sahabat K.A.R.I.B! 

Permulaan aku melangkah ke alam maya adalah disebabkan pertukaran kelas sewaktu ditingkatan empat.Waktu tu aku dimasukkan ke kelas Sains Teknologi(ST)..dalam kelas tu ada 2 bahagian...samaada kejuteraan komputer atau lukisan kejurutaraan erm..aku tak ingat..

Aku pernah memohon untuk memasuki teknik dan aku berjaya.Sekiranya aku memilih untuk ke SMK Teknik,aku akan diserapkan ke kelas Kejuruteraan..dan kalau aku stay kat sekolah lama ..aku akan masuk ke kelas yang sama jugak.jadinya aku pilih untuk tidak berpindah.

Jadinya, bermula dari detik itu aku mula mengetahui apa itu email..friendster..ym..irc..dan sebagainya..agak lawak juga pada mulanya sebab aku ney kosong..memang satu pon tak taw pasal komputer dan internet ney...mujur kawan baik aku,Mai yang sabar membantu ;)

Sepanjang tempoh aku berada di alam maya ney..ada beberapa org yang sehingga kini menjadi teman rapatku.mari aku perkenalkan ;)

1) Apis @Renji
 Mamat ney aku dah kenal lama..kalau tak silap dalam 2008..bermula di Ym..borak punya borak tak sangka satu kepala dan meminati anime yang sama iaitu death note!haha;D boleh dikatakan setiap kali on ym..die akan jadi teman rapat aku untuk bercakap pasal assgment..umah sewa..kawan2 dan macam2 lagi..aku memang sendiri-sendiri anggap diri aku sebagai adik die..

Apis ney best..kepala die gler-gler..sepanjang aku berkawan dengan die..aku tak pernah tahu status die samaada dah kawen atau belum..penah tanya..tapi die xmo gtaw..cett!Apis dah kawen dah yang dalam gambar tu wife dengan anak die, rayyan..comelkan!

Aku pernah borak ngan wife die baru-baru ney..orgnya baik..memang sepadan sangat ngan apis..
Kalau korang nak taw..aku tak penah sekali pun jumpa die ney..sekali pun tak penah..pernahlah satu hari, aku pegi Aeon jusco setiawangsa..check in kat fb..ble otw balik..tetibe baru perasan mamat ney sms katanya die ada kat sana jugak..hiks..mungkin belom nak dipertemukan..yang penting..mamat ney siang2 dah bagitaw..aku kawen kene jemput die..hoi mestilah!!


2)Mohd Razi Rahman @Herrie



Yang ini aku panggil Herrie..aku pon dah tak ingat da macam mana aku leh kenal die..kenal dalam tahun 2007 rasanya..sangat-sangat rapat dengan aku..nak kata satu kepala tak jugak..sebab kiterounk slaloo jer gaduh menda kecik-kecik ney..

penah jumpa banyak kali mase aku duduk umah sewa dulu.bagi aku die ney okeyyy.Satu perkara kenapa aku suka kawan dengan die..sebab die sombong.sangat sombong.sampai skang pon sombong jugak sebenarnya.haha;D


3)Payjal Kacho






Haaa..Yang ini namanya payjal..antara kawan aku yang paling hot dan popular skali.aku kenal die sangat2 lama..lagi lama dari mamat dua ketol di atas..die budaq serawak..tak silap aku die seorang cekgu..hai..comelnya!dulu kami slaloo chatting kat myspace..pastu aku tinggalkan myspace..tak sangka jumpa die kat FB..ramai gler gurls yang dok pm2 die..aku mula2 pon takut gak nak pm..kowt2 die tak kenal..tapi alhamdulillah die masih kenal..weeee..tapi kat fb die tak aktif sangat..ai ai..sejak aku kenal.sampai skang masalah utama die yang tak abes2 adalah gambar..kalau nak taw die ney kaki gambar..macam2 gambar la die amik..dan ada plak yang ske copy paste gambar die dan kata itu gambar mereka..hmm...


4) Afiqah Rahmat@fiki




 Yang manis ini namanya fiki ;) orangnya sangat cantik dan manis.aku kenal die dari seorang kawan istimewa atau ex iaitu Daniel Shahredzuan.Perkenalan yang sangat singkat hanya dengan satu panggilan telefon dan juga berbalas komen di Myspace dan juga Fb..Aku tak penah jumpa die..tapi aku rasa happy sangat dapat kenal die..orangnya sangat baik..walaupun sekarang aku dah jarang borak ngan die..tapi die sentiasa ada dalam FB aku..


Pendek kata, bagaimanapun rupa kita..siapapon kita...kalau niat di hati kene baik..insya allah persahabatan itu pasti akan berkekalan..dan kepada korang di atas..terima kasih sebab jadi kawan aku ;)

No comments:

Post a Comment