Sunday, July 4, 2010

zaman pra matang

Bagi semua orang zaman pra matang adalah sesuatu yang menyeronokkan..begitu juga pada aku yang sentiasa xmatang ney.;)
melalui zaman pra matang di Sekolah Rendah Jalan Datuk Palembang adalah sesuatu yang menabjubkan..;)terasa rindu dengan suasana kelas yang sentiasa bising dan kecoh dek telatah murid yang semuanya dibawah umo..rindu juga pada perkarangan sekolah yang sentiasa menjadi port aku berlari 100meter,200meter dan juga pas beton bersama teman seangkatan iaitu yaya,mai,siti sarah,hidayarni;)rindu korunk...
>>>aku kalau lari macam ney ,aku la juara cuba lari kat padang..mampos pancet..hahaha..
tetibe teringat pulak pada satu larian untuk rumah2 sukan..aku da lupe da kiter sume panggil ape..tapi mase tu..kiter akan diuji untuk berlari ,melompat dan juga len2 untuk mewakili rumah sukan..so nama aku pon sure tersenarai..mase tu aku ringan sket..kre 3 ganda kecil dari ini..skang suda terlalu besar..;))
seingat aku mase tu aku mase tu turnahli-ahli rumah RAJA UDANG untuk beraksi di padang sekolah yang sungguh comel gitu..auuuuwww!!rindu..
ble die petik jer pistol tu..aku pon berlari dan berlari untuk 100meter...punyer la aku tahan nafas aku ney nak berlari..hahahaha..tup2..aku juara saringan beb..orunk kata kuasa tuhan..aku xmintak..haha..mase tu aku ader geng..geng aku sama berlari ngan aku gak..nama die Fatihah..
muka Fatihah da macam down...aku pujuk die..."sabar la beb..ko mesti boleh punyer..aku pon xkuat mana,cube ko try lagi pasney..pasney ader lagi kan 200meter lak tu.."Fatihah tersenyum dan kata ok..
die pon ikut aku yang sibuk mencari air..ngah2 carik aku ternampak mesin air kat luar tu..bukan yang cawan tu taw..yang tinnyer..aku pon kata kat Fatihah yang die kene minum 100plus untuk kuatkan larian die..n aku sorunk leh minum coke sebab aku da ader energy..hahaha(cakap besar ney weh..ntah mana aku blaja)
Selepas abes minum air kuat badan tu sume..kami ke padang semula dan terpaksa berlari untuk 200meter..ketika pistol dipetik..aku sempat berkata kepada Fatihah..relax k...hahahagler cool aku ney..
Fatihah senyum jer..kami pon mulakan aksi..berlari macam xingat dunia...sedang aku berlari mengalahkan atlet pecut negara tetibe aku terpandang Fatihah di sebelah aku mendahului ketika di selekoh..perrggghhh!!!die ney lawan aku plak..aku pon keja die...keja punyer keja xdapat...dalam ati da kumat kamit maki..ney mesti coke punyer hal..
Sehingga ke garisan penamat aku tetap xdapat keja Fatihah dan akhirnya aku num 2;(ape nak buatkan..

TETIBE...Fatihah datang jumpa aku n kata len kali ko minum la 100plus..
cetttt!!!

1 comment:

  1. npe ek aku tak ingt pn part ni??hehe..di manekah aku??haha

    ReplyDelete